![:)](http://www.nwo.co.il/public/style_emoticons/default/smile.png)
ומן האמור עלינו להסיק מסקנות גם כן לגבי כל אחד ואחד, שאף אם הוא סבור שאין זה לפי אופיו להתחיל לדבר בדברי תורה ולשיר שירי קודש בסעודת הפורים, מכל מקום, החלש יאמר גיבור אני, ויתחיל בכך על כל פנים בסעודה זו של יום הפורים, שיכולה להיות סעודה של שמחת מצוה ואהבת ה', ויכולה חלילה להפוך לסעודה ריקה מתוכן שכולה שטות והבל, ומתוך כך יזכה להתכבד בעיני כל רואיו, ויקום ויהפוך את כל צורת הבית שלו לבית עם אהבת תורה ויראת שמים.
כתב בספר ארחות חיים (הלכות פורים אות לח) שמה שאמרו בגמרא (מגילה ז
![:)](http://www.nwo.co.il/public/style_emoticons/default/smile.png)
וכן כתב הרמ"א ועוד ועוד מרבותינו הפוסקים. וכתב הגר"א (הגאון רבי אליהו מוילנא מגדולי האחרונים באשכנז, בסימן תרצה) שמכיון ששותה יותר מדרכו ומתוך כך ישן, אינו יודע בין ארור המן לברוך מרדכי, ובכך יוצא ידי חובת השתיה ביום זה. והרש"ש (רבי שלמה שטראשון מגדולי מפרשי התלמוד לפני כמאה וחמשים שנה) (מגילה ז
![:)](http://www.nwo.co.il/public/style_emoticons/default/smile.png)
וכן מנהג מרן הרב עובדיה יוסף שליט"א שאינו משתכר ביום הפורים, רק שותה מעט יותר מהרגלו, ומתוך כך ישן מנוחת צהריים. וגם ביום הפורים אינו מרשה לעצמו חלילה להתבטל מן התורה, אלא יושב ושוקד בתורה יומם וליל. וזכות הלימוד של יום הפורים היא נעלית יותר משאר ימות השנה, מפני שביום זה רק מעטים מאד שמים הגיונם בתורה, שהכל טרודים בשמחת הפורים ובמצוות היום, ועל כן מי שזוכה ללמוד בשעות אלו שאין הרבה שלומדים בהן, שכרם גדול כנגד כולם.
לשמיעת שיעורו של מרן שליט"א (מלפני שנים רבות) בנושא פורים:
לשיעור בדיני פורים ואגדה חלק א לחץ כאן
לשיעור בדיני פורים ואגדה חלק ב לחץ כאן
לשמיעת קריאת המגילה מפי הגר"ע יוסף שליט"א
לחץ כאן